Blog Arşivi

Salı, Mayıs 03, 2016

Erasmus Yazılı Sınavı

Selam dostlar,
Saat 10.00'a dakikalar kalmıştı ama sınavdan bir saat öncesinde oradaydık tabiki de. Aslında ilk başta düşündüğüm kadar heyecanlı değildim fakat sınav saati yaklaştıkça kalbimin atış hızı da artmaya başladı ve sınav salonuna girdiğimde ise bu heyecan ortadan kaybolmaya başlamıştı.
Salon yavaş yavaş dolmaya başlarken hoca da gelmişti nihayet. Optik formları ve kitapçıklarımızı dağıtmaya başladı sırayla. Tabi o arada ben bildiğim tüm duaları onlarca kez okumuştum. Sıralarda iki kişi oturuyorduk ve yanıma aşırı kilolu biri oturursa sınav boyunca dip dibe rahatsız bir şekilde oturacağımızı düşünerek bir offf çektim kiii yanıma incecik biri oturdu. :))
Artık sınav başladı, kodlamalarımızı yaptık ve soruları çözmeye koyulduk. Şimdi size soru tiplerinden bahsedeceğim. Bazı üniversitelerde test, okuma, dinleme, makale yazma vb. bölümleri varmış sınavın ama bizde ki sadece testti. Öncelikle 80 soru vardı ve hatırladığım kadarıyla yanlışların doğruları götürmesi gibi bir durum da yoktu. Sorular benim kitapçığımda zamanlar ve dil bilgisiyle başlıyordu. 40 soru falan böyle devam etmişti. Ardından o uzuun paragraflara geldik. İşte şu paragrafta ne anlatılmak istenmiştir, şu paragrafta şu kelime ne anlamda kullanılmıştır vb. sorular vardı. Sonra ki sorular da ise birkaç cümleli paragraflar ve sonunda .........  cümlenin devamını seçmemiz gerekiyordu şıklardan. En uyuz olduklarım bunlardı. Çünkü şıkların hepsi çok az farklarla ayrılıyordu birbirinden. Ve şimdi ise benim en sevdiğim ve rahat olduğum çeviri sorularındaydı sıra. İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çeviriler vardı. Ha birde yukarıda bir cümle ve buna en yakın anlamlı şık hangisi tarzında sorular vardı. Benim en çok zorlandığım paragraf soruları olmuştu, gerçekten uzun paragraflar vardı. Bu sorularda çok sıkılmıştım, tabi sıkılmamın nedeni paragrafları tam anlayamamamdı :))
Aklımda kalanlar bunlardı, Erasmusa başvuran dostlarıma birazda olsa yardımcı olabilmişimdir umarım. Diğer yazımda sözlü sınavdan bahsedeceğim, takipte kalıın :))

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder